کارگاه آموزشی ارتباط موثر

کارگاه آموزشی ارتباط موثر با حضور جمعی از همکاران تیم توسعه و سایر همکاران مرکز تصویربرداری طب آزما، مرکز تصویربرداری تابش پرتو و مرکز رادیوتراپی و انکولوژی صدرا در تاریخ 1399/11/3 در آمفی تئاتر گروه تشخیصی درمانی فرجاد برگزار گردید .در کارگاه آموزشی ارتباط موثر به مباحث مرتبط با اصول ویزیتوری و چگونگی برقراری ارتباط تاثیرگذار با افراد پرداخته شد.

 

در کارگاه آموزشی ارتباط موثر به مباحث ذیل پرداخته شد:

  1. نقش ویزیتور
  2. چگونگی بهتر بودن
  3. آمادگی پیش از ویزیت
  4. تاثیر برداشت اولیه بر مخاطب
  5. چگونگی داشتن اطلاعات کامل از مخاطب
  6. درک احساس و نظر مخاطب

 

مهندس مهدی مشایخی در کارگاه آموزشی ارتباط موثر - سجاد آقاخانی - زهرا اخلاقی - معصومه ملکیان ثابت - گروه تشخیصی درمانی فرجاد

 

در کارگاه آموزشی ارتباط موثر آموزش داده شد که پیش از ویزیت و ارتباط باید:

  1. دانش کامل در خصوص خدمات شرکت
  2. آگاهی نسبت به صنف خدمات و کاربردشان
  3. اطلاعات کامل راجع به نقاط قوت و ضعف محصول و خدمات
  4. شناخت رقبا و سیاست هایشان
  5. داشتن اطلاعات عمومی
  6. همچنین داشتن اطلاعات تخصصی در خصوص تکنیک های ارتباطات،مذاکره و فروش از پیش نیازهای ارتباط موثر می باشد.

 

از دیگر فاکتورهای ارتباط موثر، داشتن اطلاعات کامل از مخاطب است که میتوان از طریق پیگیری صفحات اجتماعی او، شخصی که او را معرفی کرده ، یافتن علاقه مندی ها و شخصیت او به این مورد دست پیدا کرد. در ادامه به طور کامل به خصوصیات و ویژگی های یک ویزیتور میپردازیم.

 

خصوصیات و ویژگی های ویزیتور حرفه ای

یک ویزیتور خوب باید برون گرا باشد، به این معنا که قادر باشد به سادگی با دیگران ارتباط مؤثر برقرار نماید و همچنین باید نکات ذیل را طی انجام شغل خود رعایت نماید:
 

 گام اول: داشتن ظاهری آراسته و مرتب

یکی از مهم ترین نکات در این شغل، داشتن ظاهری کاملاً آراسته و مرتب می باشد. لازم است یک ویزیتور لباس مناسب )نه الزاماً گران) بپوشد و به مرتب بودن سر و صورت خویش هم توجه خاصی داشته باشد. یک ویزیتور حرفه ای حتماً کفش واکس زده به پا می نماید، با لباس اتو کشیده به دنبال فروش می رود و همیشه یک لباس مناسب و کاملاً مرتب به تن می نماید.
 

گام دوم: اعتماد به نفس و قدرت بیان

از ارکان مورد نیاز یک ویزیتور حرفه ای قدرت بالای اعتماد به نفس و بیان قوی و حرفه ای می باشد. اگر فروشنده و ویزیتور به این سلاح یعنی ارتباط موثر مجهز نباشد، قادر به کسب موفقیت چندانی نخواهد بود. 

 

زهر اخلاقی و سجاد آقاخانی در کارگاه آموزشی ارتباط موثر  - گروه تشخیصی درمانی فرجاد


گام سوم: سعی کنید پیشنهادات خوبی ارائه کنید

شما به عنوان یک (ویزیتور حرفه ای) باید به شرکت خودتان اطلاعات مشتریان را منتقل کنید و با خلاقیتی که دارید پیشنهادات را متناسب را به آنها ارائه کنید. مطمن باشید که اگر چند بار از پیشنهادات شما سود ببرند و موفق باشند در دفعات بعدی کار شما بسیار آسانتر خواهد بود.
 

گام چهارم: پاسخگو و پیگیر باشید

شما به عنوان یک (ویزیتور حرفه ای) باید همواره در دسترس باشید، اگر مشتری تماسی با شما گرفت به سرعت پاسخ دهید، اگر موردی را مطرح کردند به سرعت پیگیری و نتیجه را اعلام کنید تا مشتری کاملا در جریان امور قرار گیرد و بداند که اگر کاری را به شما بسپارد شما حتما آنرا انجام خواهید داد. این ویژگی بارز یک ویزیتور حرفه ای است.
 

گام پنجم: صداقت، صداقت و صداقت است

این موضوع بسیار بسیار اهمیت دارد، شما نتیجه صداقت خودتان را در آینده کسب خواهید کرد.
 

گام ششم: یادگیری، یادگیری و یادگیری است 

گامی که بسیار اهمیت دارد و باید برای آن برنامه ریزی کرد و همیشه بروز و در حال آموختن باشید. 

 

برای مشاهده تصاویر بیشتر اینجا کلیک کنید.