گرامیداشت روز جهانی فیزیک پزشکی و رادیولوژی در فرجاد

نوامبر هر سال از طرف سازمان بین المللی فیزیک پزشکی (به دلیل تولد ماری کوری، محقق مواد رادیواکتیو) به عنوان روز جهانی فیزیک پزشکی نامگذاری شده است.

فیزیک پزشکی یک شاخه کاربردی از دانش فیزیک است که از مفاهیم، قوانین و روشهای فیزیکی با افزایش کاربرد اشعه ایکس و مواد رادیواکتیو در تصویربرداری پزشکی در تشخیص و درمان بیماریها بویژه سرطان استفاده می کند؛ این رشته نقش موثری در درمان صحیح و استفاده بهینه از امکانات و تکنولوژی های جدید داشته و متخصصان این رشته در بخشهای بالینی مانند پرتودرمانی، پزشکی هسته ای، تصویربرداری، سی تی اسکن، ام آر آی، ماموگرافی، آنژیوگرافی، لیزردرمانی، سونوگرافی و آندوسکوپی مشغول فعالیت بوده و با اجرای محاسبات و اندازه گیریهای دقیق، فرآیند پرتو را در تصویربرداری و پرتودرمانی بهینه میکنند؛ همچنین فایده های پرتوگیری را در مقابل خطرات اشعه به حداکثر میرسانند.

 

 

همچنین ۸ نوامبر، سالروز کشف اشعه ایکس توسط رونتگن دانشمند آلمانی به عنوان روز جهانی رادیولوژی نامگذاری شده است.
این روز بهانه ایست برای تقدیر و پاسداشت از خدمات بی حد و اندازه پرتونگاران و رادیولوژیست ها در تشخیص و تسکین آلام بشری و حمایت از زندگی و سلامت انسان ها در نظام سلامت. بی شک پیشرفت سریع و باورنکردنی این علم در طی سال های گذشته و آثار و فواید بی بدیل آن در درمان بیماری ها، تصور دنیای بدون رادیولوژی را دشوار ساخته است.

گروه تشخیصی درمانی فرجاد، در سالروز جهانی فیزیک‌ پزشکی و رادیولوژی از زحمات دلسوزانه و تلاش خالصانه همکاران این بخشها تشکر و قدردانی نمود.

 

گرامیداشت روز جهانی فیزیک پزشکی و رادیولوژی در فرجاد

روز جهانی فیزیک در فرجاد

 

 

جمعی از پرسنل فرجاد

تقدیر و تشکر از پرسنل