سبک زندگی بی تحرک با مرگ و میر ناشی از سرطان مرتبط است

به گزارش مجله خبری گروه تشخیصی درمانی فرجاد (مرکز تشخیص و درمان سرطان صدرا) یک مطالعه جدید نشان می دهد که افرادی که بیشتر زمانشان را در نشستن می گذرانند با خطر بیشتری از مرگ در اثر سرطان همراه هستند . به نظر می رسد با تعویض بخشی از این زمان بی تحرک با فعالیت بدنی سبک ، خطر کاهش می یابد.

فعالیت منظم بدنی یک روش اثبات شده برای افراد است که احتمال ابتلا به سرطان و مرگ آن را کاهش دهند. انجمن سرطان آمریکا توصیه می کند هر هفته حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی متوسط تا شدید انجام دهید. با این حال ، تحقیقات نشان می دهد که کمتر از یک چهارم بزرگسالان در ایالات متحده در واقع به این هدف دست می یابند.

یک هدف دست یافتنی تر ممکن است کاهش مدت زمانی باشد که در نشستن می گذرانیم. تجزیه و تحلیل مطالعات قبلی ، رفتارهای بی تحرک را به مرگ و میر قلبی عروقی و سرطان مرتبط می کند. با این حال ، در تمام این مطالعات به گزارشات خود افراد مبنی بر اینکه چه مدت را صرف نشستن کردند ، اعتماد دارند.

این مطالعه جدید ، توسط دانشمندان دانشگاه تگزاس MD مرکز اندرسون سرطان در هیوستون ، داده های مربوط به 8،002 بزرگسال در سن 45 سال و بالاتر است که بین سالهای 2003 تا 2007 به مطالعه مداوم REGARDS پیوستند.

 

به عنوان بخشی از این مطالعه :

محققان شتاب سنج را به باسن شرکت کنندگان بستند تا اندازه گیری عینی از سطح فعالیت آنها در طی یک دوره 7 روزه ارائه دهند.

در 5 سال پس از این ، 268 شرکت کننده (3.3٪) در اثر سرطان درگذشتند.

محققان دریافتند که شرکت کنندگان با بیشترین زمان کم تحرک ، 52٪ خطر مرگ در اثر سرطان را در مقایسه با افرادی که کمترین زمان تحرک دارند ، افزایش دادند.

شرکت کنندگان با طولانی ترین دوره رفتارهای بی تحرک ، در مقایسه با افراد پرتحرک ، 36 درصد بیشتر خطر مرگ و میر ناشی از سرطان داشتند.

 

محققان هر دو نتیجه را تعدیل کردند تا متغیرهای دیگری که ممکن است مرگ و میر سرطان را تحت تأثیر قرار دهند لحاظ کنند ، از جمله:

  1. سطح فعالیت کلی بدن
  2. سن
  3. وضعیت سیگار کشیدن
  4. عادات مصرف الکل
  5. شاخص توده بدنی (BMI)
  6. شرایط موجود از پیش

 

دکتر سوزان گیلچریست ، که رهبری این مطالعه را برعهده دارد ، می گوید: "مکالمه با بیماران من همیشه از آنجا شروع می شود که چرا وقت ورزش ندارند."

وی گفت:

"من به آنها می گویم که در ازای هر ساعت کار 5 دقیقه بایستید یا به جای آسانسور از پله رفت و آمد کنید. ممکن است خیلی زیاد به نظر نرسد ، اما این مطالعه می گوید حتی فعالیت سبک دارای مزایای جلوگیری از سرطان است. " نتایج حاکی از این عقیده است که ترغیب مردم به کاهش رفتارهای بی تحرک ، به جای اینکه بیشتر ورزش کنند ، می تواند یک روش جایگزین مؤثر برای کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان باشد.

دکتر گیلچریست می گوید:

یافته های ما نشان می دهند که نشستن کمتر و فعالیت بیشتر اهمیت فوق العاده ای دارند. این یافته ها به شواهد فزاینده ای در تحقیقات سرطان در مورد اهمیت کاهش رفتارهای بی تحرک و حمایت از پیام بهداشت عمومی می افزاید که بزرگسالان باید کمتر بنشینند و بیشتر برای ارتقاء سلامت و طول عمر فعالیت کنند.

آنها همچنین تصدیق می کنند که کارشان محدودیت هایی داشته است. به عنوان مثال ، آنها در شروع مطالعه REGARDS اطلاعاتی را در مورد سایر عوامل خطر مرگ و میر ناشی از سرطان شرکت کنندگان جمع آوری کردند. این اتفاق 6 سال قبل ازاینکه محققان اندازه گیری سطح فعالیت شرکت کنندگان را شروع کنند صورت گرفت.

در این مدت ، احتمال مرگ و میر ناشی از سرطان آنها ممکن است تا حدی تغییر کرده باشد. به عنوان مثال ، شروع یا ترک سیگار.

علاوه بر این ، این مطالعه نتوانسته است خطرات رفتارهای بی تحرک را با توجه به نوع سرطان تجزیه کند.

 

دکتر گیلچریست گفت:

"گام بعدی ما بررسی این است که چگونه رفتارهای بی تحرک اندازه گیری شده بر بروز هر سرطان خاص اثر می گذارد و آیا جنسیت و نژاد در آن ها نقش دارند یا خیر."

 

منبع :

https://www.medicalnewstoday.com