بازدید رئیس انجمن رادیوتراپی ایران از مرکز رادیوتراپی انکولوژی صدرا و دیدار با آیات عظام در قم

به مجله خبری گروه تشخیصی درمانی فرجاد؛ دکتر محمدرضا قوام نصیری، رئیس انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران به همراه اعضای هیات مدیره، به میزبانی مسئولین فنی مرکز رادیوتراپی انکولوژی صدراجناب آقای دکتر کریمخانی و سرکار خانم دکتر زاهدی از مرکز رادیوتراپی انکولوژی صدرا بازدید به عمل آوردند. همچنین در ادامه سفر، دکتر قوام نصیری و هیئت همراه با مراجع عظام تقلید و علما در قم دیدار و گفتگو کردند.

 

در این سلسله جلسات، دکتر قوام به بیان اقدامات صورت گرفته برای مقابله با بیماری سرطان در کشور پرداخته و افزود:

با وجود شیوع فزاینده و چشمگیر اکثر سرطان ها در ایران، طی ۵ سال اخیر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، کمیته جامع سرطان تشکیل و با انجام سیاست گذاری لازم در نظام سلامت در تلاشیم تا در مسیر پیشگیری از این عارضه جهانی گام برداریم. دکتر قوام با تأکید بر تلاش مسؤلان برای کاهش هزینه بیماران سرطانی، گفت:سرطان دومین عامل مرگ و میر در کشور بعد از بیماری‌های قلبی و عروقی میباشد و مسئولان بایستی برای کاهش هزینه های بیماران سرطانی تلاش کنند. وی همچنین اضافه کرد: باید با برنامه ریزی مناسب بتوانیم از امکانات موجود و نیروی جوان بهره لازم را ببریم زیرا چنانچه درمان سرطان به موقع باشد، موفقیت آمیز خواهد بود و بر این اساس بخش تشخیص در پیشگیری و جلوگیری از بیماری سرطان اهمیت بسیاری دارد.

 

آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار به مسئله پیشگیری از سرطان اشاره کرده و اظهار داشتند:

در جامعه خیلی به این مهم توجه نشده در حالیکه طب پیشگیری هم هزینه کمتر و هم تأثیر بیشتری دارد. بنابراین باید برنامه ای برای پیشگیری، تدوین و در اختیار مردم قرار گیرد. ایشان در ادامه بر اختصاص بودجه از سوی دولت برای درمان سرطان تاکید کردند.

 

آیت الله جوادی آملی نیز اظهار داشتند:

نخبگان علمی خارج از کشور باید به کشور بازگردند و در این سرزمین تلاش و کوشش کنند و اداره کشور خود را به دست بگیرند، زیرا تا آن نیروی متخصصِ عمیقِ عادلِ عاقلِ متدین در کشور نباشد، این مشکلات در کشور وجود خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید نیز در دیدار جداگانه ای با اعضای انجمن مذکور گفت: ورزش عامل مهمی برای سلامتی و دوری از انواع بیماری های خطرناک می باشد. تغذیه و کم خوردن هم از دیگر عوامل سلامت و دوری از بیماری های خطرناک است، این عوامل باید اطلاع رسانی شود تا مردم بیشتر در جریان مسائل قرار گیرند.