بازدید متخصصین رادیوتراپی و انکولوژی عراقی از مرکز فرجاد-سال 1396

مرکز رادیوتراپی صدرا به عنوان یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین مراکز درمانی خاورمیانه در استان قم، میزبان گروهی از متخصصین رادیوتراپی و انکولوژی کشور عراق بود.

امروزه سرطان بعد از بیمارهای قلبی، دومین و شایع ترین عامل مرگ و میر در دنیا به شمار می آید. در کشور ما ایران نیز این بیماری متاسفانه سالانه تعداد زیادی از هموطنان را به کام مرگ میکشد. این اتفاق نه تنها در ایران بلکه در کشورهای همسایه از جمله عراق نیز در حال رخ دادن است.

مرکز رادیوتراپی صدرا مجهز به دو دستگاه شتاب دهنده خطی با انرژی بالا و متوسط و تنها مرکز خصوصی درمان سرطان با تعرفه دولتی در کشور به عنوان یکی از مجهزترین مراکز درمانی خاورمیانه در استان قم، روز پنجشنبه ۲۷ بهمن ماه ۹۶، میزبان جمعی از متخصصین رادیوتراپی و انکولوژی عراقی بود. در این جلسه ی هم اندیشی، توانمندی گروه تشخیصی درمانی فرجاد در خصوص تمامی اقدامات تشخیصی درمانی انواع سرطان به غیر از جراحی و بستری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

در این جلسه جناب آقای دکتر رحیمی به عنوان مدیرعامل مرکز رادیوتراپی انکولوژی صدرا در خصوص اقدامات و امکانات مرکز صدرا برای بیماران خارجی توضیحاتی را ارائه کردند. با توجه به اینکه هزینه های بیماران ایرانی کاملا رایگان بوده و هزینه های بیماران خارجی در مرکز صدرا با توجه به امکانات و تجهیزات پیشرفته این مرکز از کشورهای همسایه بسیار پایینتر بوده و دقت درمان در این مرکز با بالاترین متدهای جهانی در حال انجام است، متخصصین کشورهای دیگر مشتاق درمان بیماران خود در این مجموعه هستند.

در ادامه نیز جناب اقای دکتر کریمخانی و خانم دکتر زاهدی به عنوان مسئولین فنی و متخصصین مرکز رادیوتراپی صدرا، نحوه کار و درمان دستگاه الکتا که با بالاترین انرژی، بیماران را درمان می کند؛ تشریح کردند.